Email Marketing: Cum Cresti Rata De Deschidere Cu 300% Daca Tii Cont De 4 Metode

De ce sa folosesti email marketing?

Simplu – este cea mai intima forma de comunicare cu clientii sau potentialii clienti in online.

Multe articole si carti spun ca strategia de email marketing nu se mai foloseste, dar nu trebuie sa le iei in seama. Din experienta stim ca aceasta metoda de marketing functioneaza. Si inca foarte bine. Dar, cu o singura conditie – campania de automatizare email sa fie facuta corect.

In primul rand, subiectul de la email trebuie sa fie unul bun. Daca el nu este scris destul de atractiv si convingator, rata de deschidere a emailului scade dramatic.

Cum scrii, totusi, un subiect care sa iti creasca cu 300% sansele de deschidere ale unui email.

1. Prezinta o urgenta in subiect

urgenta in subiect

Stabileste un termen limita in legatura cu oferta ce o prezinti – si trebuie sa te asiguri ca il specifici si in subiectul de la email. Sau, o alta varianta este sa precizezi un stoc ce urmeaza sa fie epuizat.

“Ultimele 10 rochii din casmir la Reducere”

“Mai ai 5 zile pana expira cursul de Marketing Online.”

2. Trebuie sa starnesti curiozitatea

Starnirea Curiozitatii

Da, de multe ori e greu sa faci asta. Stiu.

Chiar daca si eu incerc sa scriu titluri care atrag de mai bine de 3 ani, de multe ori ajung in impas. Dar curiozitatea face diferenta intre un subiect bun de email si newsletterul de spam pe care il primesti zilnic. Daca esti in panica de idei si nu stii de unde sa incepi cu un titlu, poti sa te inspiri din ce 12 exemple de titlu care atrag.

3. Prezinta oferta inca din subiect

oferta in subiect

Si mie, si tie iti plac lucrurile exacte. Deci si audienta apreciaza daca inca de la inceput le prezinti ceva concret. Asa ca, incearca inca din subiectul mailului sa spefici beneficiul cel mai important pe care il are produsul sau serviciul. Fie ca e vorba de o reducere, sau produsul are ceva unic, ce alte produse nu prezinta – este bine sa fie specificate inca din subiectul de la email.

“Profiti de 25% reducere la promotia de haine de toamna.”

4. Vorbeste intr-o voce distincta

vorbeste distinct

Vorbim cu oameni, nu cu roboti.

Incearca sa folosesti un limbaj natural in subiectul de email si mai apoi si in continutul lui. Cum am specificat si mai sus, oamenii s-au saturat de newsletterurile robotice pe care le primesc zilnic. Deci alege sa te straduiesti sa formulezi intr-un limbaj cat mai putin robotic informatia ce o vei trimite in campania de email marketing.

Un alt lucru de mentionat este sa folosesti motive la care sa raspunzi audientei. De ce ar trebui sa faca o actiune, ce beneficii le aduce. Si mai important – ce se intampla daca nu o fac.

Fa acest lucru repetitiv in email dar foloseste tot timpul alte forme, apeleaza la sinonime sau diferite comparatii. Asigura-te ca o faci intr-un mod placut!

Email Marketing facut corect

Bine, bun. Am discutat toate astea, dar totusi nu ti-am zis cat de lung trebuie sa fie un email.

Depinde de produs. Daca ai un produs tehnologic sofisticat, informatia scrisa poate sa fie mai lunga. Sau alegi ca in email sa prezinti beneficiile si printr-un link plasat strategic trimiti clientul sau potentialul client spre o pagina de vanzare din site,  acolo unde are informatia explicata mai in detaliu.

Incearca sa centrezi textul din email, foloseste margini largi si limiteaza-te la 55-60 de caractere pe linie.

Iti usurezi munca daca folosesi softul de automatizare email – Mailchimp.

Sper ca informatia ce ti-am prezentat-o sa iti fie utila si sa te ajute sa creezi cele mai bune campanii de email marketing!

Consideri ca si alte persoane cunoscute ar beneficia de informatia oferita in el?

Nu ezita sa dai un share!