12 Exemple De Titlu Care Atrag

Stii regula de 80/20%?

Se aplica si la titluri. 8 din 10 oameni citesc titlul, dar doar doar 2 din 10 ajung sa citeasca si restul continutului. Asa ca, daca primul pas – adica titlul de la articol – nu e bun, nu reusesti sa atragi cititorul sa citeasca in continuare tot continutul pe care il ai de prezentat.

Scopul principal al titlului este simplu. Trebuie sa te faca sa citesti urmatoarea propozitie. Cum decizi sa desfasori continutul mai apoi, ramane un subiect pentru un alt articol!

Un titlu trebuie sa exprime 4 caracteristici – urgenta, unicitate, sa fie ultraspecific si folositor. Nu trebuie sa te sperii, nu toate 4 lucruri este obligatoriu sa le respecte , desi ar fi indicat, asta inseamnand ca ai conceput titlul perfect. Dar 2 dintre ele este un minim necesar ce trebuie atins.

Ca sa iti faci o idee, urmeaza sa iti prezint 12 exemple de titlu din care poti sa te inspiri – fie ca oferi servicii de copywriting sau nu.

1. Pune o intrebare in titlu

 “Ce fac fotbalistii danezi si cei spanioli nu?”

 Dintotdeauna omul a fost curios din fire. Orice intrebare pusa intr-un titlu ii starneste dorinta sa afle raspunsul in propozitiile care urmeaza.

O metoda simpla, aplicata foarte des in lumea bloggerilor si a marketingului.

2. Foloseste cuvinte ce sugereaza o noutate – “nou”, “introducerea”, “anuntarea”

“Introducerea noului telefon Samsung S10 – avantaje si dezavantaje”

Vrem sa aflam solutii noi. Tot timpul!

Aceste cuvinte iti maresc sansa cu peste 50% ca potentialul cititor sa citeasca in continuare ce ai de prezentat.

3. Foloseste numere si statistici

“65% din femei prezinta simptome de osteoporoza dupa 50 de ani”

Nu o spun doar eu, o spune si stiinta.

A fost demonstrat stiintific ca folosirea de numere si date exacte atrag atentia cititorului. De aceea este si cea mai folosita metoda cand se concepe un titlu.

4. Promite-i cititorului informatie utila

“Cum sa eviti cea mai mare greseala cand construiesti o casa”

Un exemplu in care folosesti la maxim 2 dintre caracteristicile unui titlu – este ultraspecfic si folositor.

5. Spune o poveste in titlu “Au ras de mine cand am luat microfonul in mana, dar cand am inceput sa cant…”

Un nume important din marketing – Seth Godin – sustine ca noi oamenii suntem facuti sa gandim in povesti. Orice asociem cu o poveste ne atrage si ramane intiparit in mintea noastra – uneori vesnic.

Asa ca, fii creativ unde este loc si foloseste-te de tipul acesta de titlu.

Audienta pe care o vei sensibiliza mai tare este cea formata din femei si copii.

6. Fa o recomandare in titlu

“Cele 3 tipuri de carti pe care trebuie sa le citesti acum”

Un exemplu de titlu specific si folositor.

7. Ofera un lucru gratis – raport, catalog sau o brosura

“Noua brosura despre haine – Gratis!”

Tuturor ne place sa cumparam, dar nimanui nu ii place sa i se vanda.

Printr-un titlu de genul nu vinzi nimic – ci oferi gratis.

 Incearca sa faci asta si audienta te va aprecia.

recomandare in titlu

8. Fii specific intr-un titlu

“La 100 de km/h – cel mai mare zgomot la un Porsche vine din ceasul electric”

Un tip de titlu specific “nemtesc” clar si concis.

Acesta este tipul de titlu prin care ii exprimi cititorului siguranta si faptul ca stii exact despre ce vorbesti.

In general, audienta formata din barbati este cea pe care o vei atrage cu un asemenea titlu.

9. Da o veste buna cititorului

“Nu esti niciodata prea batran – sa auzi mai bine”

Primim destule vesti proaste in viata de zi cu zi.

Scoate cititorul din tipar cu un titlu de acest gen – si sunt sanse mari ca el sa continue sa citeasca si restul prezentarii.

10. Tinteste un anumit tip de cititor

“12 informatii utile pentru mecanici cu 20 de ani de experienta”

Mai mult ca sigur, rata de oameni ce vor continua sa citeasca este una mai mica, tintita. Insa daca ai o serie de articole pe blog si vrei sa castigi pe o perioada indelungata un anumit tip de cititori – acesta este un tip de titlu pe care trebuie sa il folosesti.

11. Specifica pretul inca din titlu

“Am primit noul model de palarie de vara – doar 15.99 RON.”

I-ai adus cititorului o informatie utila si specifica, inca din titlu.

12. Fa o promisiune mare “Iti economiseste 5000 RON”

Nu il folosi decat daca esti convins cu siguranta ca iti economiseste 5000 RON. Garantia ce o oferi cand scrii un gen de titlu ca acesta este una foarte mare.

Asa ca, respecta promisiunea – sau nu scrie titlul deloc.

Sper ca ti-au fost de folos cele 12 exemple de titlu oferite, fie ca faci content marketing sau nu. Spor la scris!

Consideri ca si alte persoane cunoscute ar beneficia de informatia oferita in el?

Nu ezita sa dai un share!