Ce Este SEO Si De Ce Este Important: 8 Tehnici De Optimizare
Ce este SEO?
Tot mai des vezi acest cuvant si te intrebi defapt ce este SEO. Nu stii ce inseamna el mai exact sau la ce e important.
Ei bine, SEO (Search Engine Optimization) este metoda prin care optimizezi un site pentru ca motoarele de cautare sa il inteleaga si sa il gaseasca. Incepand de la partea tehnica referitoare la serviciile WEB de realizare a site-ului, unde nu trebuie sa ai erori si paginile trebuie sa fie bine definite – pana la partea de scris ce se gaseste in site, toate acestea determina metode de optimizare SEO.
La ce duc toate acestea?
La marirea traficului cantitativ si calitativ in site – GRATIS.
Poate deja ai inceput cautarile despre SEO si ai gasit pe multe site-uri ca metodele sunt invechite si ca nu mai este nevoie sa optimizezi site-ul pentru motoarele de cautare. Probabil articolele au fost scrise de catre niste oameni lenesi ce nu cunosc partea aceasta a marketingului online. Ei bine, nu este asa. Optimizarea SEO este cat se poate de”vie”!
Bineinteles, tot continutul primeaza cand scriem si realizam un site. Pana la urma scriem pentru oameni si nu pentru roboti, dar daca tot adaugam continut bun, de ce sa nu il optimizam si pentru motoarele de cautare. Trebuie sa iti imaginezi ca motorul de cautare este ca un copil mic pe care noi trebuie sa il hranim cu o lingurita – exact cu lucrurile de care el are nevoie.
Sa discutam in continuare despre cateva metode concrete referitoare la ce este SEO si cum sa le aplici sa iti maresti traficul in site.
1. Elimina erorile din site
Probabil una din cele mai importante probleme tehnice de care trebuie sa tii cont cand vrei ca motoarele de cautare sa te gaseasca. Daca ai pagini mai mici directionate din pagina principala, unde sunt prezente erori – atunci motorul de cautare se opreste din cautat si semnalizeaza ca e o problema la site. Automat iti scade autoritatea si credibilitatea. Deci verifica de fiecare data acest aspect. Daca stii ca ai mutat o pagina sau un articol – ai grija sa le redirectionezi corespunzator.
2. Imbunatateste viteza de incarcare a paginilor
Stam tot mai rau cu rabdarea, toti!
De multe ori intri intr-un site si dureaza o vesnicie sa se incarce o pagina. Atat de mult dureaza – incat decizi chiar sa il inchizi. Nu vrei sa se intample asta si la site-ul tau.
Cum ai grija sa nu se intample una ca asta?
In primul rand trebuie sa fii atent la formatul si dimensiunile pozelor ce le folosesti. Un articol interesant de optimizat imagini SEO a fost realizat de catre cei de la Yoast SEO. In el ai mai multe detalii despre cum sa rezolvi aceasta problema.
3. Fii atent la structura URL a paginilor
Ea trebuie sa fie relevanta cu paginile pe care le scrii. Nu lasa text fara legatura in structura – pentru ca deruteaza motoarele de cautare.
De exemplu, daca ai o pagina in care discuti despre “piese auto”, nu lasa un URL care are in descriere “Servicii”. Fii mai explicit si ofera informatie cat mai exacta pentru motoarele de cautare.
4. Backlinkul
Una dintre cele mai bune metode de a-ti creste site-ul in credibilitate este backlinkul.
Backlinkul este un link ce conduce dintr-o pagina a unui site spre un alt site.
Atunci cand alte siteuri trimit linkuri spre siteul tau – inseamna ca ceva faci bine. Cum spuneam si la inceput, scriem pentru oameni, nu pentru roboti. Deci daca lumea intra la tine in site, si vede continut calitativ, vor fi predispusi sa te recomande si la alte persoane. Trebuie sa iti imaginezi ca la fel cum scriitorii se citeaza intre ei, sau citeaza diferite surse. Exact la fel sunt si aceste backlinkuri.
Bineinteles, ca si la scriitori – exista unii cunoscuti si mai putin cunoscuti. Daca te citeaza un scriitor mare, este de 10 ori sau chiar 100 de ori mai relevant decat daca te citeaza cativa mai mici. La fel este si la siteuri. Un domeniu cu autoritate ce trimite linkuri spre siteul tau iti poate creste foarte mult cantitativ si calitativ traficul in site.
Ce intelegi prin domeniu cu autoritate?
Intelegi un site care are un domeniu vechi, cu trafic considerabil, cu continut relevant pentru motoarele de cautare. De algoritmul exact ce determina autoritatea unui site se ocupa PageRank.
5. Linkuri interne
Ai destula informatie buna in site si tu stii asta.
Metoda prin care tii cititorul in site mai mult – pe langa un serviciu bun de copywriting – si il conduci sa citeasca mai departe, sunt linkurile interne. Ele reprezinta referinta pe care o faci sa il conduci pe o alta pagina din siteul tau. Astfel reusesti sa tii un Bounce Rate cat mai scazut.
6. Textul ancora
Dupa cum spuneam inca de la inceput, motoarelor de cautare le place sa fie hranite cu lingurita.
Orice link pe care vrei sa il atasezi in site, este de prefereat sa il ancorezi la un text relevant. In browserele noastre, el este deseori albastru si subliniat. El ar arata cam asa: Aici este un link despre content marketing.
Este mai usor si pentru motoarele de cautare. Si pentru tine ca cititor.
7. Motoarele de cautare vad in proportie de 90% doar text
Recent, ele pot recunoaste si imagini – dar principal doar portrete.
Cum te asiguri ca totusi inteleg ce se gaseste mai exact in pozele pe care le pui?
La fiecare imagine te asiguri ca precizezi ce se afla in ea in codul HTML la alt tag. Acelasi lucru este valabil si la videourile pe care le postezi in site.
8. Continutul este cel mai important
Tot oamenii sunt cei care citesc. Deci continutul este cel mai important.
In ultimii ani, algoritmul prin care motoarele de cautare isi da seama de relevanta paginii a evoluat foarte mult. A evoluat in sensul ca din textul scris isi da seama tot mai mult daca este informatie calitativa si daca este la subiect sau nu. Cand folosesti cuvinte ce au legatura intre ele, de exemplu “banana” si “galben”, algoritmul cunoaste deja asocierile si isi da seama ca prezinti un continut relevant despre banane. Pe scurt, el incearca sa gandeasca tot mai mult ca un om. Da, este inca la stadiul de “incearca” – pentru ca nici cei de la Google nu stiu inca cum functioneaza 100% RankBrain.
Daca ai o afacere locala, ai grija sa introduci numele business-ului, adresa si numarul de telefon proeminent, exact si consistent in site pentru a putea fi notificat de catre Google.
Daca aplici aceste 8 metode de SEO cum trebuie, calitatea si cantitatea din site iti vor creste cu siguranta.
Ca si orice lucru bun, necesita timp – deci nu te astepta ca motoarele de cautare sa te observe de azi pe maine. Algoritmul de indexare incepe dupa aproximativ 2-4 saptamani de la modificarile facute.
Sper ca ti-a placut articolul si te-a lamurit cu – ce este SEO, defapt.
Consideri ca si alte persoane cunoscute ar beneficia de informatia oferita in el?
Nu ezita sa dai un share!